Andropauza este echivalentul menopauzei la femei. De fapt se poate înregistra o reducere a producției de testosteron, hormonul masculin, dar, spre deosebire de femeie, bărbatul își menține capacitatea de reproducere. Mai corect este vorba de PADAM (Partial AndrogenDeficiency of Aging Male Deficit Parțial de Androgeni la Bărbații în Vârstă) sau ADAM (AndrogenDeficiency of Aging Male Deficit de Androgeni la Bărbații în Vârstă).

Andropauza nu are vârstă precisă de manifestare, deși îmbătrânirea naturală în sine reprezintă un factor de risc. De obicei, această stare se stabilește după 60 de ani, și în combinație cu alți factori, cum ar fi obezitatea, un stil de viață sedentar și o scădere naturală a producției de testosteron. În special, greutatea și nivelul de testosteron par a fi strâns legate de manifestarea andropauzei. Cu cât mai mare este excesul de greutate, cu atât sunt mai reduse nivelurile de testosteron și cu atât mai mare posibilitatea de a dezvolta această condiție hormonală specială. Acest tablou clinic special a condus experții la a defini totul prin termenul sindromul deficitului de androgeni la bărbații de vârstă înaintată, mai degrabă decât andropauză.

Simptomele Andropauzei sunt strâns legate de producția de testosteron. Reducerea testiculelor datorate vârstei și capacitatea mai mică a celulelor Leydig de a produce acest hormon afectează severitatea simptomelor manifestate. Simptomele sunt destul de variate, deoarece testosteronul nu acționează doar la nivel sexual dar, de asemenea, afectează în mod direct metabolismul, dinamica cardiovasculară, locomotoare, mentală, comportamentală și socială a bărbatului.

Acest lucru înseamnă că printre simptomele constatate există, de asemenea, o anumită iritabilitate, un declin natural al funcției cognitive, deși ușoară, și fragilitate osoasă. Este posibil, de asemenea, să se simtă slăbiciune, pierderea puterii musculare, senzație de oboseală, scăderea masei musculare, pierderea părului, obezitate abdominală, depresie și anxietate, precum și probleme de erecție datorate scăderii libidoului.

Procesul de manifestare a acestor simptome este foarte lung și variat ca mod. O simplă investigație pentru a testa nivelul de testosteron din sânge de multe ori nu este suficientă pentru a permite un diagnostic precis al andropauzei.

Un stil de viață mai sănătos, caracterizat printr-un regim alimentar echilibrat și activitate fizică moderată poate ajuta bărbatul să facă față mai bine acestei condiții hormonale.

Poate fi util, în acest caz, un tratament substitutiv cu testosteron pentru o perioadă scurtă de timp. Testosteronul este hormonul masculin principal, esențial pentru dezvoltarea caracteristicilor sexuale și a sistemului genital. Acesta participă la metabolism și este utilizat pentru tratamentul afecțiunilor genitale și hormonale.

Testosteronul este disponibil în capsule, fiole pentru injecție intramusculară, geluri și plasturi pentru uz transdermic. Capsulele nu garantează o concentrație constantă în sânge. Plasturii sunt considerați cel mai simplu mod de a lua testosteron, dar sunt costisitori.

Formula pe bază de testosteron din gel pare să reproducă ritmul circadian al secreției de testosteron.
Pe parcursul primului an de tratament cu testosteron, pacienții ar trebui să treacă controlul medical la fiecare trei luni. Examenul clinic trebuie să includă evaluarea prostatei, rectal. Este contraindicat în cazuri de diagnoză suspectată sau confirmată de carcinom prostatic și cancer de sân la bărbat.

Share on FacebookShare on Google+Email this to someonePrint this page